Загальна інформація
База, в якій зберігаються експонати, має їєрархічну структуру та має наступні незалежні модулі:
- Search - пошук експонатів за крітеріями
- Software - колекція фізичних артефактів з програмним забезпеченням (картриджі, оригінальні касети, диски та інші носії даних)
- Hardware - колекція заліза
- Books - книжна шафа, знову ж таки, те, що фізично є в колекції
- Magazines - періодичні видання
- Catalog - групування колекції за різними ознаками, наприклад, платформа, або виробник, або категорія (див. скріни)
- Calendar - календар подій, пов'язаних з комп'ютерною історією, допомагає робити тематичні публікації в соц. мережах та готувати івенти, присвячені певним датам
Наприклад, для Hardware це:
- Hardware - верхній рівень з загальним описом заліза. Наприклад, ZX Spectrum 48. Тут в принципі все як на wiki або будь-якому сайті про старе залізо. Є певний перелік властивостей по яких можна робити вибірки. Наприклад:
- Category - власне категорія, комп'ютер, консоль, контролер і так далі.
- Platform - ZX Spectrum, це ознака сумісності, тобто окрім Spectrum 48 таке саме значення у всіх його клонів, програмного забезпечення, модулів розширеня і таке інше.
- Vendor - тут вказується виробник, наприклад, Sinclair Research LTD
- Country, Released date, Dimensions, Weight - просто перелік властивостей
- Specification - текст з певними технічними характеристиками як з вікі, наприклад тип CPU, кількість памяті, відеорежим і так далі, можливий декількома мовами
- Description - загальний опис (знову ж таки, як на вікі)
- Tags
- Exhibit - це експонат, тобто конкретно ваш ZX Spectrum 48, у вас їх може бути декілька. Він наслідує всі властивості від Hardware та має певні додаткові:
- Inventory ID - інвентарний номер, я використовував 5-циферний, де перша цифра означала певну групу категорій, наприклад, всі комп'ютери та лептопи були 1xxxx, а всі консолі - 2хххх
- State - стан експонату, наприклад, Working, Needs Repair, Unknown
- Condition - зовнішній вигляд від 1 (зі свалки) до 10 (новий). p.s. на скрінах ці два терміни переплутані, бо тоді я так бачив ))
- Location - місце розташування експоната
- Comment - просто коментар
- Item - це третій рівень, предмет експонату, який має такий самий inventory id + номер предмету через крапку. Тобто для ZX Spectrum, наприклад, це сам комп'ютер 10012.1, блок живлення до нього 10012.2, інструкція 10012.3. Також для кожного предмету можна додати саме ваше фото, а не загальне з інтернету.
- Тут в принципі ті самі властивості, що й в експоната, але категорія знову зявляється (див скріни далі).
- Purchasing - це інформація про покупку або інший шлях, яким пристрій потрапив до колекції. Властивості це дата, ціна, вартість доставки, валюта та історія (посилання на ібей або будь який коментар)
- - Rarity - наскільки рідкий та цінний цей експонат саме з точки зору того, наскільки легко його дістати, а не скільки він коштує
- Software - загальна інформація, наприклад Pacman, розроблений Namco у 1980-му році.
- Release - поєднує в собі Software та Platform (як з хардверу), тобто той же Pacman вийшов на Atari 2600, 5200, Sega і ще купу платформ
- Exhibit - так само експонат
- Item - предмети експонату, наприклад, картрідж, інструкція, коробка
Також я розробив темплейт, який дозволяє друкувати стікери для експонатів на термопринтері
Потенційний розвиток:
- Multiuser - щоб кожен зареестрований користувач міг вести свою власну колекцію. Для цього треба зробити 1-й рівень Hardware та 1,2 рівні Software загальнодоступними, щоб кожен з не заповнював загальновідомі дані. Тобто, якщо залізо вже є в базі, користувачу достатньо знайти його, клікнути "додати в колекцію" і там вже самостійно заповнювати Exhibits та Items. Якщо заліза в базі нема, або інформація не повна, можна дозволити це додавати/редагувати, але з модерацією. Такий підхід діє в базі ігор Mobygames. Інформація наповнюється ком'юніті, але з модерацією, за що видаються певні ачівки. Власне з софтом та сама ситуація. Загалні відомості - в загальному доступі, а експонати кожен собі формує сам. Вважаю цей модуль найбільш складним з точки зору розробки.
- Import - парсери загальних даних з різних платформ, наприклад, wiki, та ж Mobygames.
- Wish lists - перелік експонатів які хочеться в колекцію, потенційно можна доробити модуль пошуку на ebay
- Community things - всякі соціальні штуки навколо колекції, наприклад, дати можливість помічати експонати, які власник готовий продати або обміняти. Всякі галереї та ачівки типу "найвеличніша колекція Nintendo в Україні" або "Top Apple Collector" (привіт, Вітя )
- Worldwide - просування в середовищі колекціонерів, потенційна монетизація (абонплата, донат, преміум-фічі)
► Показати
Якщо відкрити конкретний експонат, буде показана інформація з переліком предметів в експонаті (Аміга, блок живлення, коробка). В коментарі зазвичай вказую заводскьий номер та інші особливості
Так виглядає Software, наприклад, маю Pacman для 2600, 5200 та Sega Game Gear, перелік є в колонці Platforms, а для кожного реліза завантажена обкладинка
Для 2600 маю лише картрідж з ободраною наліпкою
А от Doom для Sega 32X в повному комплекті
В розділі Catalog виробники показуються переліком логотипів
Наприклад те, що є від Amstrad (дати не всюди заповнені вірно)
Перелік платформ - також логотипи
Наприклад, для Atari 5200 є сама консоль, трекбол до неї та певна кількість картриджів
А ось і Спектрум. Як клони, так і оригінальні моделі, а також софт
Розробники програмного забезпечення - теж лого
Ці хлопці знали, що робили
Так виглядає перелік категорій. Доречі всі іконки малював мій син.
Якщо відкрити категорію, буде показаний перелік предметів (Items) з вашої колекції. Також я додав сюди властивість Rarity
Так виглядає книжна шафа, хоча звичайний перелік теж є, звісно
Періодичні видання - лого журналів
Та обкладинки для кожного номера
А це календар, показує події за 10 днів до сьогоднішньої дати та на 20 днів вперед. Річниці (коли кратно 5 рокам) підсвічує червоним.
Останній скрін - шаблон наліпки, який я друкую на термопринтері Zebra розміром 55х30мм