Сторінка 1 з 1

Керування колекцією

Додано: 23 квітня 2023, 15:57
alk0v
Протягом останніх 5 років я намагався знайти якийсь онлайн каталог, який би дозволив вести облік експонатів в музеї, але нічого підходячого знайти не вдалося, тому зробив своє. Я опишу тут як воно працює зараз та як я бачу розвиток цієї платформи. Може в когось буде бажання доєднатися та зробити універсальний інструмент.

Загальна інформація

База, в якій зберігаються експонати, має їєрархічну структуру та має наступні незалежні модулі:
  • Search - пошук експонатів за крітеріями
  • Software - колекція фізичних артефактів з програмним забезпеченням (картриджі, оригінальні касети, диски та інші носії даних)
  • Hardware - колекція заліза
  • Books - книжна шафа, знову ж таки, те, що фізично є в колекції
  • Magazines - періодичні видання
  • Catalog - групування колекції за різними ознаками, наприклад, платформа, або виробник, або категорія (див. скріни)
  • Calendar - календар подій, пов'язаних з комп'ютерною історією, допомагає робити тематичні публікації в соц. мережах та готувати івенти, присвячені певним датам

Наприклад, для Hardware це:
  1. Hardware - верхній рівень з загальним описом заліза. Наприклад, ZX Spectrum 48. Тут в принципі все як на wiki або будь-якому сайті про старе залізо. Є певний перелік властивостей по яких можна робити вибірки. Наприклад:
    • Category - власне категорія, комп'ютер, консоль, контролер і так далі.
    • Platform - ZX Spectrum, це ознака сумісності, тобто окрім Spectrum 48 таке саме значення у всіх його клонів, програмного забезпечення, модулів розширеня і таке інше.
    • Vendor - тут вказується виробник, наприклад, Sinclair Research LTD
    • Country, Released date, Dimensions, Weight - просто перелік властивостей
    • Specification - текст з певними технічними характеристиками як з вікі, наприклад тип CPU, кількість памяті, відеорежим і так далі, можливий декількома мовами
    • Description - загальний опис (знову ж таки, як на вікі)
    • Tags
  2. Exhibit - це експонат, тобто конкретно ваш ZX Spectrum 48, у вас їх може бути декілька. Він наслідує всі властивості від Hardware та має певні додаткові:
    • Inventory ID - інвентарний номер, я використовував 5-циферний, де перша цифра означала певну групу категорій, наприклад, всі комп'ютери та лептопи були 1xxxx, а всі консолі - 2хххх
    • State - стан експонату, наприклад, Working, Needs Repair, Unknown
    • Condition - зовнішній вигляд від 1 (зі свалки) до 10 (новий). p.s. на скрінах ці два терміни переплутані, бо тоді я так бачив ))
    • Location - місце розташування експоната
    • Comment - просто коментар
  3. Item - це третій рівень, предмет експонату, який має такий самий inventory id + номер предмету через крапку. Тобто для ZX Spectrum, наприклад, це сам комп'ютер 10012.1, блок живлення до нього 10012.2, інструкція 10012.3. Також для кожного предмету можна додати саме ваше фото, а не загальне з інтернету.
    • Тут в принципі ті самі властивості, що й в експоната, але категорія знову зявляється (див скріни далі).
    • Purchasing - це інформація про покупку або інший шлях, яким пристрій потрапив до колекції. Властивості це дата, ціна, вартість доставки, валюта та історія (посилання на ібей або будь який коментар)
    • - Rarity - наскільки рідкий та цінний цей експонат саме з точки зору того, наскільки легко його дістати, а не скільки він коштує
Для Software довелося робити взагалі 4 рівня:
  1. Software - загальна інформація, наприклад Pacman, розроблений Namco у 1980-му році.
  2. Release - поєднує в собі Software та Platform (як з хардверу), тобто той же Pacman вийшов на Atari 2600, 5200, Sega і ще купу платформ
  3. Exhibit - так само експонат
  4. Item - предмети експонату, наприклад, картрідж, інструкція, коробка
Інщі модулі доволі автономні, ті ж книжки - це просто однорівнева таблиця з властивостями, для журналів є власне журнал та номер випуску, календар теж простий.
Також я розробив темплейт, який дозволяє друкувати стікери для експонатів на термопринтері

Потенційний розвиток:
  • Multiuser - щоб кожен зареестрований користувач міг вести свою власну колекцію. Для цього треба зробити 1-й рівень Hardware та 1,2 рівні Software загальнодоступними, щоб кожен з не заповнював загальновідомі дані. Тобто, якщо залізо вже є в базі, користувачу достатньо знайти його, клікнути "додати в колекцію" і там вже самостійно заповнювати Exhibits та Items. Якщо заліза в базі нема, або інформація не повна, можна дозволити це додавати/редагувати, але з модерацією. Такий підхід діє в базі ігор Mobygames. Інформація наповнюється ком'юніті, але з модерацією, за що видаються певні ачівки. Власне з софтом та сама ситуація. Загалні відомості - в загальному доступі, а експонати кожен собі формує сам. Вважаю цей модуль найбільш складним з точки зору розробки.
  • Import - парсери загальних даних з різних платформ, наприклад, wiki, та ж Mobygames.
  • Wish lists - перелік експонатів які хочеться в колекцію, потенційно можна доробити модуль пошуку на ebay
  • Community things - всякі соціальні штуки навколо колекції, наприклад, дати можливість помічати експонати, які власник готовий продати або обміняти. Всякі галереї та ачівки типу "найвеличніша колекція Nintendo в Україні" або "Top Apple Collector" (привіт, Вітя :) )
  • Worldwide - просування в середовищі колекціонерів, потенційна монетизація (абонплата, донат, преміум-фічі)
Скріни
► Показати
Все це написано на PHP, база MySQL, використання СSS та JavaScript мінімальне щоб сайт був максимально швидким. Якщо хтось має час та натхнення, та бажає долучитись до розробки - Welcome.

Re: Керування колекцією

Додано: 26 квітня 2023, 10:22
alk0v
Для цього треба зробити 1-й рівень Hardware та 1,2 рівні Software загальнодоступними, щоб кожен з не заповнював загальновідомі дані. Тобто, якщо залізо вже є в базі, користувачу достатньо знайти його, клікнути "додати в колекцію" і там вже самостійно заповнювати Exhibits та Items. Якщо заліза в базі нема, або інформація не повна, можна дозволити це додавати/редагувати, але з модерацією. Такий підхід діє в базі ігор Mobygames. Інформація наповнюється ком'юніті, але з модерацією, за що видаються певні ачівки. Власне з софтом та сама ситуація. Загалні відомості - в загальному доступі, а експонати кожен собі формує сам. Вважаю цей модуль найбільш складним з точки зору розробки.
Як варіант реалізації цієї частини я розглядав структуровану Wiki. Бо там вже є історія змін, модерація, вона наче підтримує певні поля та фільтри. А в базу можна забирати дані прямо з неї, модуль парсингу Wiki існує.

Tiki Wiki виглядає підходячим інструментом

Re: Керування колекцією

Додано: 01 травня 2023, 10:39
Denis
А де ж головне, посилання на сайт з колекцією?

Re: Керування колекцією

Додано: 04 травня 2023, 23:29
alk0v
Насправді сайт не передбачає публікацію, бо містить купу внутрішньої інформації від інвентарних та серійних номерів експонатів до історії та ціни їх придбання. Але якщо доробляти це як платформу для колекціонерів, то можна й про публікацію подумати, це все описано в Community things в першому пості.

Re: Керування колекцією

Додано: 05 травня 2023, 20:52
v0f41k
існує така досить продвинута і багатофункційна програма як hardware inspector.
Якщо вам потрібно там є навіть кастомні поля.
Але не бачу сенсу переписувати все якщо це приватне майно, на інвентарізацію всього треба не один місяць часу, який краще використати щоб щось зремонтувати.
Я переписав спеки деяких проців, написи з чіпів та моделі деяких плат через кому в звичайний текстовий файл, в ньому далеко не все а тількі цікаве для мене, взагалі в файлі і навіть 20% того що є фізично нема. Вбивати все підряд в файл не бачу сенсу, мета файлу в тому щоб не витягати і не розбирати заради того щоб подивитись якийсь спек проца, ревізію чіпсету чи версію біоса. Публікувати цей файл також нема смислу, в ньому нема структури, порядок рандомний, мішанина яка сторонній людині взагалі наврядчі надасть якусь корисну інформацію.