Клавішна ЕОМ "Контакт-2"
Додано: 06 жовтня 2023, 01:22
Вітаю спільноту!
Знайшов після металістів залишки від спеціалізованої клавішної ЕОМ / калькулятора "Контакт-2" (чи "ЭКВМ") 1974 року випуску.
На жаль з усіх плат було знято все, що містить золото. Все інше - повністю ціле. Судячи по залишкам плат, машина була побудована на мікросхемах 155 серії, мала дві плати ПЗУ на феритах, та один модуль 256/16 "МОЗУ" ("магнитное оперативное запоминающее устройство"). Плати, що дивно, були багатошарові. Для виводу інформації використовувались не звичайні лампи типу ИН/ИВ, а (припускаю, модуль індикації поки не розбирав) звичайні лапочки накалу, з яких зібрані сегменти. Також машина мала зовнішній блок живлення.
Інформації про цю машину в інтернеті взагалі нема, є лише фрагментарні спогади про схожу машину "Контакт" (нехай "Контакт-перший") у підручниках про навігацію.
Наскільки я зрозумів, дана машина використовувалась для обчислення задач навігації суден, та є однією з сімейства схожих машин ("Клейстер-Н", "Спика" та ін.)
Вірогідніше за все розробником був Київський науково-дослідний інститут радіоелектроніки ("КНИИРЭ" / "Квант"). Чому? Згідно "Очерки по истории компьютерной науки и техники в Украине" - Киев. "Феникс". 1998. – 452 с.:
Шановна спільното! Прошу, якщо у вас є будь яка інформація про цей пристрій - схеми, документація, плати, їх залишки та інше - прошу поділитись. Маю плани по можливості відновити працездатність машини.
Фото від металістів, свої фото звантажу трохи пізніше:
P.S. Буду доповнювати цю тему новою інформацією по можливості.
Знайшов після металістів залишки від спеціалізованої клавішної ЕОМ / калькулятора "Контакт-2" (чи "ЭКВМ") 1974 року випуску.
На жаль з усіх плат було знято все, що містить золото. Все інше - повністю ціле. Судячи по залишкам плат, машина була побудована на мікросхемах 155 серії, мала дві плати ПЗУ на феритах, та один модуль 256/16 "МОЗУ" ("магнитное оперативное запоминающее устройство"). Плати, що дивно, були багатошарові. Для виводу інформації використовувались не звичайні лампи типу ИН/ИВ, а (припускаю, модуль індикації поки не розбирав) звичайні лапочки накалу, з яких зібрані сегменти. Також машина мала зовнішній блок живлення.
Інформації про цю машину в інтернеті взагалі нема, є лише фрагментарні спогади про схожу машину "Контакт" (нехай "Контакт-перший") у підручниках про навігацію.
Наскільки я зрозумів, дана машина використовувалась для обчислення задач навігації суден, та є однією з сімейства схожих машин ("Клейстер-Н", "Спика" та ін.)
Вірогідніше за все розробником був Київський науково-дослідний інститут радіоелектроніки ("КНИИРЭ" / "Квант"). Чому? Згідно "Очерки по истории компьютерной науки и техники в Украине" - Киев. "Феникс". 1998. – 452 с.:
Краткая "летопись" разработки ЭВМ в НИИ. ... разработка клавишной ЭВМ "Контакт" для навигационных расчетов ...Інститут розробляв машину під назвою "Контакт", логічно, що "Контакт-2" є певною її модифікацією.
Шановна спільното! Прошу, якщо у вас є будь яка інформація про цей пристрій - схеми, документація, плати, їх залишки та інше - прошу поділитись. Маю плани по можливості відновити працездатність машини.
Фото від металістів, свої фото звантажу трохи пізніше:
P.S. Буду доповнювати цю тему новою інформацією по можливості.