Гра "LAND" для ДВК-3. Реінкарнація під Windows.

Пошук, обмін посиланнями, питання щодо застарілого програмного забезпечення
Відповісти
Аватар користувача
semack
Адміністратор
Повідомлень: 36
З нами з: 03 квітня 2023, 09:41
Звідки: Кременчук
Дякував (ла): 123 рази
Подякували: 20 разів
Контактна інформація:

Гра "LAND" для ДВК-3. Реінкарнація під Windows.

Повідомлення semack »

У далекому 1988, будучи шестикласником, я вперше познайомився з комп'ютером. Тим, хто не знає – це був ДВК-3М з інтегрованим чорно-білим дисплеєм та двома п'ятидюймовими дисководами. Але зараз не про нього. Моє перше знайомство відбулося із іграми від ASP corp. ─ трійці хлопців-програмістів, що спеціалізувалися на комп'ютерах сімейства ДВК.

2ac3bc984bb55ee682ebd841b9af814e.png

Якісь заповзятливі люди встановили в нашій школі пару ДВК-3М та закріпили тариф у 1 радянський рубль за 1 ігрову годину. Ми заощаджували на обідах, а дехто клянчив гроші у батьків, щоб пограти після уроків у Зоряний патруль, Тетріс, Зону, Cat, Garden, Sheriff і звичайно ж LAND! З тих пір я відчуваю сентиментальні почуття до всього пов'язаного з тими іграми та комп'ютерами, як Джон Коннор до Термінатора першої моделі.

Особливою популярністю користувалася гра LAND. Це був такий собі варіант Lode Runner, але ми були в захваті! Пройшло багато років, ці комп'ютери безнадійно застаріли і перестали зустрічатися в природі, але ностальгічні почуття періодично давалися взнаки і з'являлося бажання згадати дитинство і пограти.

Мета гри LAND полягає в тому, щоб зібрати всі скрині на даному рівні та дістатися до дверей на наступний рівень. Остерігайтеся демонів та біомаси. Ви можете бігати, підніматися сходами, знищувати цегляні стіни, стріляючи в них. Зверніть увагу, що зруйнована цегла відновлюється з часом. Демони не можуть бути убиті. Якщо демон вмирає від потрапляння в біомасу, у верхній частині екрана з'являється новий.

Ідея зробити Windows версію мене відвідувала досить давно і неодноразово, але якось не доходили руки. У результаті я твердо вирішив втілити задумане в життя і, перше, що зробив ─ я спробував зв'язатися з авторами гри, сподіваючись роздобути хоча б спрайти та таймінги всіх акторів. Мені вдалося зв'язатися з хабраюзером, автором гри, але, на жаль, жодних вихідних джерел не збереглося. Гра була написана в 1986 році на асемблері, тому навіть наявність вихідників мені навряд чи допомогло б. Хочу попередити заздалегідь, що далі я не глибоко вдаватимуся в технічні деталі.

Трохи подумавши, я вирішив знімати скріншоти з емулятора УКНЦ (сумісний із ДВК радянський мікрокомп'ютер), самостійно різати спрайти та переносити рівні гри вручну, малюючи їх у текстовому редакторі.

Як платформу для розробки гри було обрано XNA framework 4.0. Не секрет, що Microsoft відмовився від подальшого розвитку цього фреймворку, але його Open Source реалізація MonoGame живе і процвітає. Від себе додам, що незважаючи на деякі незначні помилки в MonoGame, я за 10 хвилин успішно портував проект із XNA на MonoGame. Також XNA виявився дуже простою і зрозумілою штукою, що стосується 2D.

Скріншоти з емулятора я обробляв Photoshop, збільшуючи нарізаний матеріал в 2 рази. Проект містить 2 набори однакових спрайтів, під біле та чорне тло, як було зроблено в оригінальній грі.

Карти локацій являють собою масив 50 x 16 знайомісць. Всі карти зберігаються в текстових файлах і, при необхідності, можуть бути редаговані в текстовому редакторі зі шрифтом фіксованої ширини. Також я додав можливість самостійно генерувати свої набори карток і підключати їх до гри. Для цього потрібно створити свій банк карток у папці Content/Maps і наповнити картками за шаблоном із файлу map.template, який лежить там же. Гра включає 2 набори карт від оригінальних ігор, які зустрічаються в інтернеті.

Фактично, вся гра - це відображення копії масиву рівня, що змінюється в часі, а актори - кімната, біомаса, демони, куля і герой, впливають на стан цього масиву. Незалежно рухаються лише демони, куля та герой.

Таймінги акторів довелося підбирати вручну, "на око". Але вийшло досить близько до оригіналу.

Управління просте, як у всіх подібних іграх:
  • Клавіші управління курсором – рух героя;
  • Z,X - постріл вліво та вправо;
  • Q – розпочати гру з початку;
  • R - почати рівень з початку із втратою одного життя;
  • ; - наступний рівень;
  • F10 - перейти на наступний набір карт;
  • F12 – гра в повний екран;
Відео гемплею



Код можна знайти на github або завантажити інсталятор із зібраною грою (до коду прошу сильно не чіплятися, писалося Just4Fun).
У вас недостатньо прав для перегляду приєднаних до цього повідомлення файлів.
nice guys finish last
Аватар користувача
monoxrom
Повідомлень: 173
З нами з: 05 квітня 2023, 17:45
Звідки: Ivano-Frankivsk
Дякував (ла): 53 рази
Подякували: 119 разів

Re: Гра "LAND" для ДВК-3. Реінкарнація під Windows.

Повідомлення monoxrom »

Грав подібну гру "клад" ну УКНЦ, вона ж електроніка мс 0511
Відповісти

Повернутись до “Програмне забезпечення”